Proporcje zwisu i rozstawu osi

Są samochody, które mają dziwne proporcje rozstawu osi i zwisów – przedniego lub tylnego. Nie muszą one wpływać na ich odbiór estetyczny – można dosłownie przymknąć na to oko a nawet cieszyć się innym walorami. Zawsze można jednak spróbować poprawić nieco w programie graficznym i poprzesuwać osie kół lub nawet wyobrazić sobie inne zmiany, jak choćby inny rodzaj układu napędowego.

Peugeot Coupe RWD
Peugeot Coupe Rear Wheel Drive long wheelbase

W całkiem ładnym Peugeocie Coupe zmieniłem położenie przedniej osi i „zainstalowałem” tylny napęd – wygląda chyba jeszcze zgrabniej niż oryginał?

Land Rover Discovery long wheebase
Land Rover Discovery long wheebase

Przypadek Land Rovera Discovera jest szczególny – krótki rozstaw osi powoduje wydatny tylny zwis, który jak na terenówkę wygląda karykaturalnie. Po drobnej korekcie rozstawu osi Disco nabiera nieco lepszych proporcji, a i wsiadanie do tyłu byłoby wygodniejsze?

Land Rover Discovery Long
Land Rover Discovery long body standard wheelbase

Nie mogłem się też oprzeć pomysłowi wydłużenia jeszcze bardziej tylnego zwisu przy zachowaniu standardowego rozstawu osi. 

Zdjęcia oryginalne: Land Rover, Peugeot